Telekanāla RT stūdija

Gribi teikt taisnību, - maksā: RT piespriests gigantisks sods

39
(atjaunots 14:18 20.10.2019)
Britu mediju regulators Ofcom apsūdzēja RT par pārraides noteikumu pārkāpumiem un piesprieda sodu 200 tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā.

RĪGA, 27. jūlijs — Sputnik. Starptautiskās ziņu aģentūras "Rossija segodņa" un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana norādīja, ka piespriestais naudas sods ir "gigantisks". "Daudz lielāks, nekā piesprieda citiem medijiem, piemēram, par starpnacionālā naida kurināšanu un aicinājumiem uz vardarbību," viņa uzrakstīja savā Telegram, komentējot situāciju.

Simoņana atklāja, par ko tieši sodīts RT. Pirmkārt, par to, ka sižetā par SS divīzijai "Galičina" veltīto bērnu zīmējumu konkursu, ko organizēja Ļvovas Izglītības departaments, RT žurnālisti "neparādīja alternatīvu viedokli", tas ir, Ukrainas varasiestāžu viedokli. Otrkārt, telekanāls pārraidīja un "neapšaubīja" Krievijas Aizsardzības ministrijas paziņojumu par Sīriju. Trešais pārkāpums – raidījuma vadītājs ēterā pārtrauca bijušo ASV vēstnieku Sīrijā, vēsta Sputnik Igaunija.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins
© Sputnik / Алексей Никольский

Britu mediju regulators Ofcom pārmet RT, ka dažās programmās tam "nav izdevies saglabāt vajadzīgo bezkaislību". RT norāda, ka nemainīgi ievēro Ofcom Translāciju kodeksa prasības un pieļauto pārkāpumu skaita ziņā neizceļas starp citām kompānijām. Debates strīdā ar RT ieplānotas līdz gada beigām. Taču Ofcom piesprieda sodu, negaidot tiesas lēmumu.

RT pauda sašutumu par šo lēmumu un atzīmēja, ka sods 200 tūkstošu mārciņu apmērā ievērojami pārsniedz sodu, kas piespriests citiem medijiem. Iepriekš lielākais sods par "nepietiekamu bezkaislīgumu" sasniedza 30 tūkstošus mārciņu. To piesprieda telekanākam Islam Channel par 24 pārkāpumiem piecu nedēļu laikā.

Krievijas Ārlietu ministrija Ofcom lēmumu nosauca par tiešas cenzūras aktu. "Mēs kārtējo reizi vērojam, kā Lielbritānijas varasiestādes cenšas jebkādām metodēm ierobežot Krievijas mediju darbību valstī, tagad izmantojot arī finansiālos instrumentus, kas organiski iekļaujas kampaņā, kas Lielbritānijā izvērsta pret Krieviju," teikts ĀM komentārā.

Diplomāti atzīmēja, ka sods piespriests bez tiesas lēmuma, tā summa būtiski pārsniedz sodu par naida kurināšanu un vardarbības aicinājumiem, ko saņem citi mediji. Pie tam britu regulators kaut kāda iemesla dēļ nepievērš uzmanību vietējo mediju sistemātiskajai dezinformācijai.

Krievijas ĀM informēja, ka vērīgi sekos tālākajai situācijai, un brīdināja, ka Krievijā strādājošajiem britu medijiem jābūt gataviem atbildes darbībām.

Iepriekš vēstīts, ka Maskava uzskata: Lielbritānijas un virknes citu rietumvalstu vadības darbības pret RT un Sputnik notiek art mērķi izspiest Krievijas medijus no nacionālās informācijas telpas.

39
Pēc temata
Kādas viltus ziņas Londona grasās apkarot Eiropā?
Absurduma uzvara: Kremlī novērtēja mediju brīvības samitu bez Sputnik un RT
Tiesa Lietuvā apstiprinājusi lēmumu par Sputnik vietnes bloķēšanu
Lielbritānija un Kanāda plāno veidot Globālo mediju brīvības koalīciju