KF ĀM ēka

Krievija un Ukraina pārtraukušas sadarbību informācijas jomā

20
(atjaunots 21:46 21.04.2018)
Ukrainā regulāri tiek vajāti žurnālisti no Krievijas. Piemēram, šī gada martā Ukrainas Drošības dienests izraidīja Krievijas telekanāla "Rossija 24" žurnālisti Natāliju Gončarovu par to, ka viņa esot "gatavojusi antiukrainiskus video sižetus".

RĪGA, 21. aprīlis — Sputnik. Krievijas un Ukrainas vienošanās par sadarbību informācijas jomā ir pārtraukta, teikts Krievijas Ārlietu ministrijas paziņojumā, kas publicēts tiesiskās informācijas portālā, vēsta RIA Novosti.

Drošības policija
© Sputnik / Алексей Тихомиров

Krievijas valdība un Ukrainas Ministru kabinets parakstīja dokumentu 1998. gada februārī. Tas paredzēja pušu saistības veicināt labvēlīgus apstākļus plašai un brīvai informācijas izplatībai un abu valstu mediju sadarbību.

Krievijas žurnālistu vajāšana

Ukrainā Ukrainā regulāri tiek vajāti žurnālisti no Krievijas. Piemēram, šī gada martā Ukrainas Drošības dienests izraidīja Krievijas telekanāla "Rossija 24" žurnālisti Natāliju Gončarovu "destruktīvas darbības" dēļ – par to, ka viņa esot "gatavojusi antiukrainiskus video sižetus". 

Aizvadītā gada augustā tika sniegta informācija par to, ka Pirmā kanāla žurnālisti Annu Kurbatovu Kijevā nezināmas personas sagrābušas, iesēdinājušas mašīnā un aizvedušas. Vēlāk UDD ziņoja, ka Kurbatova izraidīta no valsts sakarā ar darbību, kas esot "kaitējusi Ukrainas nacionālajām interesēm". Viņai aizliegts trīs gadus iebraukt Ukrainā.

Vajāšana no Ukrainas puses skārusi arī mediju grupas "Rossija segodņa" žurnālistus. Novembra sākumā Ukrainā netika ielaists RIA Novosti žurnālists Zahars Vinogradovs – pēc izsēdināšanas no vilciena Maskava – Odesa viņam liegts iebraukt valstī piecus gadus. Maijā Kijevas valdība neļāva iebraukt valstī fotokorespondentam Ramilam Sitdikovam "neapstiprināta ierašanās iemesla" dēļ, lai arī viņš bija akreditēts Eirovīzijas finālam.

2015. gada septembrī Kijeva noteica personiskas sankcijas žurnālistiem, kuru vidū iekļauts "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs. Sankciju sarakstā iekļauti arī aģentūras pārstāvniecības Turcijā un Kazahstānā vadītājas – Jeļena Palažčenko un Olga Kovaļenko (vēlāk viņas izslēgtas no sankciju saraksta), vēlāk – "Rossija segodņa" un telekanāla RT galvenā redaktore Margarita Simoņana.

2015. gada februārī Ukrainas parlaments anulēja "RIA Novosti" korespondentu akreditāciju Kijevā un vairākus mēnešus viņi nevarēja apmeklēt pasākumus Ukrainas valsts iestādēs.

20
Pēc temata
Krievija aicina UNESCO novērtēt situāciju valodu jomā Latvijā un Ukrainā
Viltīgs plāns. Ukraina gatava nožņaugt "Ziemeļu straumi 2"
Policija Ukrainā neļauj Krievijas pilsoņiem piedalīties vēlēšanās
Trešā šķira nav brāķis? Ukraina gatavo diskrimināciju krieviem