ASV prezidents Donalds Tramps

Tramps izsludinājis rīkojumus tirdzniecības jautājumos un aizmirsis tos parakstīt

14
(atjaunots 10:53 01.04.2017)
ASV prezidents Donalds Tramps iegājis Ovālajā kabinetā, lai kameru priekšā parakstītu rīkojumus tirdzniecības jautājumos, izdzirdējis nepatīkamu žurnālista jautājumu un pametis kabinetu, atstājot mapi ar dokumentiem uz galda.

RĪGA, 1. aprīlis — Sputnik. ASV prezidents Donalds Tramps pametis ceremoniju, kurā bija paredzēts parakstīt izpildrakstus tirdzniecības jautājumos, pat neparakstot dokumentus, informē avīze Hill.

ASV prezidents Donalds Tramps iegājis Ovālajā kabinetā, lai izsludinātu dekrētus, taču pametis telpu, domājams, pēc telekompānijas CBS reportiera jautājuma par viņa bijušo padomnieku nacionālās drošības jautājumos Maiklu Flinnu.

Viceprezidents Maikls Penss ievērojis incidentu un centies panākt valsts vadītāju, taču Tramps kabinetā nav atgriezies. Pēc tam Penss atgriezies pie galda, paņēmis dokumentus un izgājis no Ovālā kabineta.

Viens no klātesošajiem — CBS korespondents — pieļāva, ka Penss atdevis prezidentam rīkojumus, un valsts vadītājs tos parakstījis blakustelpā. Parasti ASV prezidents paraksta likumus preses klātienē Ovālajā kabinetā.

Maikls Flinns atkāpās no sava posteņa, kad presē tika publicēti pieņēmumi par to, ka ģenerālis sniedzis nepatiesu informāciju ASV viceprezidentam Maiklam Pensam un citiem administrācijas pārstāvjiem par savu saziņu ar Krievijas vēstnieku ASV Sergeju Kisļaku.

14
Pēc temata
Donalds Tramps piedāvā ierosināt izmeklēšanu par Hilarijas Klintones sakariem ar Krieviju
Eksperts: Ivanka Trampa pilda ASV pirmās lēdijas pienākumus
Tramps par Putinu: cietais rieksts
Baltais nams pirmais paspējis publicēt Trampa nodokļu deklarāciju
ES karogi pie Eiropas Komisijas ēkas, foto no arhīva

ES komentēja Krievijas lēmumu noteikt atbildes sankcijas

35
(atjaunots 22:45 24.09.2020)
Krievija paplašinājusi ES amatpersonu sarakstu, kam liegta iebraukšana valstī, ņemot vērā nesenos ES nedraudzīgus soļus attiecībā uz Krieviju un Krievijas pilsoņiem.

RĪGA, 25. septembris — Sputnik. Eiropas Savienība noraida Krievijas izsludinātās atbildes sankcijas. Savienība uzskata tās par nepamatotām paziņoja ES oficiālais pārstāvis Pīters Sano, vēsta RIA Novosti.

Trešdien Krievijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova informēja, ka Krievijas puse pieņēmusi lēmumu paplašināt atbildes sarakstu ar ES dalībvalstu un institūciju pārstāvjiem, kuriem aizliegta iebraukšana Krievijā, atbildot uz Eiropas Savienības darbībām.

Viņa norādīja: "Krievijas saraksta figurantu skaits palielināts līdz paritātei ar esošo Eiropas Savienības sarakstu."

Norādītie ierobežojumi ieviesti atbilstoši 1996. gada 15. augusta federālajam likumam par iebraukšanu Krievijā un izbraukšanu".

Zaharova paziņoja, ka "pēdējā laikā Eiropas Savienība ir atzīmējusies ar virkni nedraudzīgu soļu attiecībā uz mūsu valsti un Krievijas pilsoņiem".

"Mēs noraidām šīs atbildes sankcijas, ko izsludinājusi Krievija, tāpat kā jebkuras citas Krievijas atbildes sankcijas, piemēram, lauksaimniecības sektorā, jo tās ir neattaisnotas," klāstīja Pīters Stano.

ES oficiālais pārstāvis paskaidroja, ka ES sankcijas, kas pieņemtas pret Krieviju un Krievijas pilsoņiem "ir adresētas un atbilst starptautiskajām tiesībām".

"Iekļaušana (ES – red.) sarakstos notiek uz precīzu kritēriju un juridiski pamatotu pierādījumu pamata," viņš skaidroja.

ES pārstāvis piezīmēja, ka ES sankcijas noteiktas ar mērķi "mainīt konkrētu uzvedību". Tāpat viņš aicināja Krievijas Ārlietu ministriju precizēt minēto sankciju ieviešanas iemeslu un juridisko pamatu.

35
Tagi:
sankcijas, Krievija, Eiropas Savienība
Pēc temata
Die Welt: Krievija neievainojama sankciju priekšā
Opozīcijas līderis Melnkalnē uzskata, ka sankcijas pret Krieviju ir kļūda
ASV Kongresā ziņo: sankciju apstiprināšana pret Krieviju ir problemātiska
Pret Krieviju vērstās sankcijas apstādina vilcienus Latvijā
Krievijas prezidenta V. Putina uzstāšanos ANO Ģenerālās asamblejas 75. sesijā

KF vēstniecība: Valsts departaments demonstrē nekompetenci ar Putina iniciatīvas kritiku

13
(atjaunots 22:25 24.09.2020)
Marta beigās Vladimirs Putins koronavīrusam veltītajā G20 samita laikā ieteica, ka krīzes periodā vajadzētu veidot tā saucamos zaļos koridoros, kas būtu brīvi no tirdzniecības kariem un sankcijām, savstarpējām medikamentu, pārtikas, iekārtu un tehnoloģiju piegādēm.

RĪGA, 25. septembris - Sputnik. ASV Valsts departaments demonstrējis savu nekompetenci, komentējis Krievijas prezidenta Vladimira Putina ideju veidot "zaļos koridorus" tirdzniecībai bez tirdzniecības kariem un sankcijām krīzes periodā, norādīja KF vēstniecība Vašingtonā.

Krievijas ĀM vadītājs Sergejs Lavrovs
© Sputnik / Владимир Астапкович

Vladimirs Putins otrdien, uzstājoties ANO Ģenerālās asamblejas 75. sesijā, paziņoja, ka Krievijas ierosinājums ieviest "zaļos koridorus" vēl joprojām ir aktuāls, vēsta RIA Novosti.

ASV Valsts departamenta oficiālā pārstāve Morgana Ortagusa, komentējot viņa ieceri, nosauca "zaļo koridoru" jēdzienu par kļūdainu, ko amerikāņu sankcijas nav attiecinātas uz produktiem, medikamentiem un individuālās  aizsardzības līdzekļiem. Viņa klāstīja Twitter, ka "Krievija aizliegusi daudzu ASV lauksaimniecības produkcijas veidu piegādes kā atbildes pasākumu uz ASV un ES sankcijām par Krievijas darbībām Ukrainā", un, "lai importētu vairāk pārtikas, Krievijai jāatceļ embargo".

Krievijas diplomāti savukārt atgādināja Twitter tīklā, ka iniciatīva par "zaļajiem koridoriem pirmo reizi tika ierosināta G20 ārkārtas samitā martā".

"Runa nav par Krieviju. Taču, kad jums Maskavā nav atašeja lauksaimniecības jautājumos, kurš varētu pastāstīt par Krievijas augošo pārtikas produktu eksportu, paziņojums izskatās visnotaļ nekompetents," atzīmēja vēstniecība.

Marta beigās Vladimirs Putins koronavīrusam veltītajā G20 samita laikā ieteica, ka krīzes periodā vajadzētu veidot tā saucamos zaļos koridoros, kas būtu brīvi no tirdzniecības kariem un sankcijām, savstarpējām medikamentu, pārtikas, iekārtu un tehnoloģiju piegādēm.

2014. gada augustā Krievija aizliedza vairāku lauksaimniecības produkcijas, izejvielu un produktu importu no valstīm, kas ieviesušas sankcijas pret Krieviju – tostarp arī no ASV, ES valstīm, Kanādas, Austrālijas un Norvēģijas. Embargo sarakstā iekļauta gaļa, desas, zivis un jūras produkti, dārzeņi, augļi, piena produkcija. Pakāpeniski, pagarinoties ierobežojumiem, Maskava pagarināja arī savus atbildes pasākumus. Šobrīd importa aizliegums ir spēkā līdz 2020. gada beigām.

13
Tagi:
ASV Valsts departaments, Krievijas vēstniecība
Pēc temata
"Neskatoties uz strīdiem un neuzticību". Ko ANO Ģenerālajai asamblejai piedāvāja Putins
ASV gatavas sagraut ANO, Krievija apņēmusies to glābt
"Kopīga nākotne": Putins ierakstīja uzstāšanās video priekš ANO Ģenerālās Asamblejas

RT piedāvāja darbu Trampam. Kas no iznācis

0
(atjaunots 21:13 25.09.2020)
ASV prezidenta vēlēšanām veltītais RT amizantais video ieraksts šausmīgi satraucis medijus: izdevumi angļu valodā steigšus ziņo, ka tas pierāda Trampa pakļautību Kremlim.

Kā RT piedāvāja darbu Trampam...

22. septembrī telekanāls RT laida klajā amizantu video ierakstu. Tajā redzams, kā izskatītos ASV pašreizējā prezidenta Donalda Trampa darbs telekanālā, ja viņš zaudētu gaidāmajās prezidenta vēlēšanās. Tramps balotējas otram prezidentūras termiņam, viņa galvenais sāncensis ir Demokrātiskās partijas kandidāts Džo Baidens.

Video ierakstā 2020. gada novembrī Tramps melnā limuzīnā ierodas RT ofisā Maskavā un ieiet kabinetā ar plāksnīti, uz kuras norādīts viņa vārds un amats – raidījuma vadītājs. Viņš stāsta, ka darba piedāvājums nācis no Krievijas prezidenta Vladimira Putina un Tramps "ar prieku piekritis".

"Kā tad vēl man cīnīties ar melu ziņām? Ar reportieriem un kanāliem, kuri melo? CNN vispār ir viens vienīgs negatīvs," Tramps stāsta ierakstā.

Pēc tam amerikāņu prezidents iejūtas redakcijā un gatavojas ēteram. Viņš uzliek cepurīti ar RT logotipu savas sarkanās cepurītes vietā. Pie tam, pastaigājoties pa Maskavas centru, viņš uzliela Kremļa sienu. "Lieliska siena: es no tām kaut ko saprotu!" atzīmēja ASV prezidents.

Tramps pusdieno RT kafetērijā un, paņemot paplāti, piebilst, ka par viņa pusdienām "samaksās Meksika".

"Trampa kungs, ja ar Balto namu nekas neiznāks, uzskatiet to par oficiālu piedāvājumu," teikts ieraksta noslēgumā.

...un kas no tā iznācis

Uz ierakstu reaģēja virkne lielo angļu valodā iznākošo mediju. Izdevums The Daily Beast laida klajā materiālu "Krievijas valsts kanāls publicējis lielu melu ziņu, kurā Tramps atainots kā Putina marionete". Ierakstu viņi nosauca par "ekstravagantu un ārkārtīgi šokējošu".

"Mēs visi zinām, ka Vladimira Putina attieksme pret viņa mūža darbu – amerikāņu demokrātijas graušanu un pašu Rietumu civilizācijas pamatu iznīcināšanu – ir ļoti nopietna, taču tas nenozīmē, ka viņš un viņa medijpakalpiņi nevar laiku pa laikam par to pajokot," paziņoja izdevums.

Raksta autors pievērsa uzmanību kadram, kurā Tramps demonstrē ar RT parakstīto līgumu, kurā redzama ar flomasteru pierakstīta summa "$1 000 0 00 000", un saka: "Pats Putins piedāvāja." Citā katrā telekanāla darbinieks piedāvā "Trampam" dažādus raidījumu variantus, kuru vidū ir nosaukums "Putina kandidāts", bet pats Tramps tajā redzams kopā ar Krievijas prezidentu.

The Daily Beast klāstīja, ka "ieraksts atklāti liek manīt, ka Tramps ir liels Putina pielūdzējs un ASV prezidentu kontrolē Kremlis".

Izdevums HuffPost materiālā "Krievijas valsts kanāls izsmej Trampu, solot pieņemt viņu darbā, ja vēlēšanās tiks ciesta sakāve", raksta, ka RT reklamē savus informatīvos materiālus par vēlēšanām ASV ar darba piedāvājumu prezidentam Donaldam Trampam sakāves gadījumā. Izdevums atzīmēja: lai arī ieraksts tapis "joka pēc", amerikāņu izlūkdienesti uzskata, ka Krievija patiešām sper soļus, lai iejauktos 2020. gada vēlēšanās, tikai izsmalcinātākus – kā tas bija 2016. gadā, kad tā palīdzēja Trampam".

Savukārt avīze Daily Mail atzīmē, ka ierakstā izmantoti īsti audio ieraksti, kuros "Tramps iztop Putinam, slavē Kremli un kritizē centrālos medijus".

"RT video mērķis, acīmredzot, bija pasmieties par kritiķiem, kuri pārmeta Trampam Putina ietekmi, ņemot vērā augošās bažas par to, ka Krievijas vadība mēģinās iejaukties vēlēšanās ASV tāpat kā 2016. gadā," teikts rakstā.

Savukārt izdevums The Moscow Times paziņoja, ka telekanāls RT esot "nolēmis praktiski pierādīt savu galvenā "biedēkļa" reputāciju amerikāņu vēlēšanās un publicējis video ierakstu ar piedāvājumu ASV prezidentam Donaldam Trampam kļūst par "speciālo raidījuma vadītāju", ja viņš cietīs sakāvi 2020. gada vēlēšanās". Publikācijā teikts, ka RT esot "pārcēlis Trampu par 44 dienām nākotnē, kur viņš pieņem Krievijas prezidenta Vladimira Putina piedāvājumu strādāt RT pēc sakāves vēlēšanās 3. novembrī".

"Joku ierakstā Trampa seja un balss apvienota ar aktiera spēli, lai parādītu, kā varonis pierod pie sava jaunā darba Maskavā," teikts publikācijā.

0
Tagi:
ASV, prezidenta vēlēšanas, RT, Tramps