RT telekanāla birojs Maskavā, foto no arhīva

Krievijas FP apsūdzēja Lielbritāniju viltus informācijas izmantošanā situācijā ar RT

37
(atjaunots 15:40 25.07.2020)
Iepriekš kļuva zināms, ka britu ēnu ministre kultūras, digitālo tehnoloģiju, sporta un mediju lietās Džo Stivensa vērsās pie mediju regulatora Ofcom izpilddirektores ar lūgumu pārskatīt jautājumu par translācijas licences piešķiršanu RT Lielbritānijā.

RĪGA, 25. jūlijs – Sputnik. Britu ēnu ministres kultūras lietās lūgums pārskatīt RT translācijas licences piešķiršanu Lielbritānijā ir mēģinājums manipulēt ar notikumiem un izmantot viltus informāciju, uzskata senatore Olga Kovitidi.

RT paziņoja, ka britu ēnu ministre kultūras, digitālo tehnoloģiju, sporta un mediju lietās Džo Stivensa vērsās pie mediju regulatora Ofcom izpilddirektores Melānijas Davesas ar lūgumu pārskatīt jautājumu par translācijas licences piešķiršanu RT. Tas notika pēc britu parlamentā publicētā ziņojuma par Krievijas "iejaukšanos" Lielbritānijas lietās.

KF ĀM paziņoja, ka ziņojumā nav nekādu pierādījumu un konkrētu faktu. RT galvenā redaktore Margarita Simoņana, komentējot Džo Stivensas paziņojumu, savā Telegram kanālā atgādināja, ka Ofcom ir "neatkarīgs" mediju regulators, kuru valdība nedrīkstētu nekādā veidā ietekmēt".

"Manipulēšana ar notikumiem un viltus informācijas izmantošana, izvelkot no politiskā skapja brūkošo Krievijas draudu skeletu, kļuva par Lielbritānijas politisko realitāti," paziņoja Kovitidi RIA Novosti.

Senatore atzīmēja, ka Federācijas Padomes pagaidu komisija informācijas politikas lietās savā sēdē nosodīja nepamatoto apsūdzību pret telekanālu RT un aģentūru Sputnik, norādot, ka šāda veida lēmumi attiecībā uz medijiem neveicina demokrātijas un vārda brīvības principu īstenošanu.

Jau vēstīts, ka Latvija un Lietuva paziņoja par piecu RT telekanālu retranslācijas aizliegumu valstīs - RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary.

Turklāt Latvija aicināja ES valstis rīkoties analoģiskā veidā. Gan Viļņa, gan Rīga argumentēja savu lēmumu ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Taču Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, kamēr RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Arī pret mediju grupu "Rossija segodņa" nav ieviestas nekādas sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama.

37
Tagi:
viltus ziņas, Lielbritānija, RT
Pēc temata
Kā būtu ar BBC Russian? Simoņana atbildēja uz Lielbritānijas uzbrukumiem RT
KF senators iesaka apspriest RT translācijas aizliegumu EPPA
Starptautiskā Raidorganizāciju asociācija noraizējusies par RT aizliegumu Baltijā
Sputnik V

Krievijas vakcīnu "Sputnik V" apstiprināja jau trešdaļā pasaules valstu

18
(atjaunots 09:26 14.05.2021)
Tagad "Sputnik V" ir reģistrēts Maldīvijā - tā ir 65. valsts, kas apstiprinājusi Krievijas vakcīnu pret Covid-19.

RĪGA, 14. maijs - Sputnik. Maldīvijas Republika ir kļuvusi par 65. valsti, kur reģistrēja Krievijas vakcīnu pret koronavīrusu "Sputnik V", ziņo Krievijas tiešo investīciju fonds (KTIF). Tādējādi Krievijas preparātu ir atbalstījis apstiprināja jau trešdaļā ANO valstu.

"KTIF ziņo par Maldīvas Republikas Pārtikas produktu un medikamentu kvalitātes uzraudzības pārvaldes (FDA) Krievijas vakcīnas pret koronavīrusu "Sputnik V" reģistrāciju. Tādējādi "Sputnik V" ir reģistrēts 65 valstīs ar kopējo iedzīvotāju skaitu vairāk kā 3,2 miljardi cilvēku," teikts fonda paziņojumā.

Atzīmēts, ka, vakcīnas reģistrācija veikta paātrinātās procedūras (emergency use authorization, EUA) ietvaros.

Pēc KTIF informācijas, postvakcinācijas pētījumi vairākās valstīs liecina, ka "Sputnik V" ir visdrošākā un efektīvākā vakcīna pret koronavīrusu. Preparātu izmanto cīņai pret koronavīrusu vairākās valstīs un tas jau kļuvis par vienu no atzītajiem globālajiem rīkiem pandēmijas apkarošanā, atzīmēja KTIF vadītājs Kirils Dmitrijevs.

Sputnik V glābj Eiropu. Tagad Krievijas vakcīnu reklamē ANO
Ruptly, РФПИ, United Nations ​/ UNOG Newsroom Site

"Maldīvu salas ir populārākais tūrisma galamērķis. "Sputnik V" lietošana ļaus valstij saglabāt normālu dzīves ritmu un ekonomisko aktivitāti, kā arī izvairīties no nopietniem Covid-19 ierobežojumiem nākotnē," piebilda Dmitrijevs.

"Sputnik V" izstrādātāji iepriekš ziņoja, ka nāves gadījumu skaits pēc vakcinācijas ar Krievijas preparātu ir daudz mazāks nekā pēc vakcinācijas ar ārzemju analogiem. Piemēram vidējais mirstības rādītājs uz 1 miljonu "Pfizer" devu ir 39,4, "Moderna" preparātam – 20,2, bet "Sputnik" – tikai 2. Pētījums tika veikts, pamatojoties uz 19. aprīļa 13 regulatoru veselības aprūpes jomā oficiālajiem datiem.

Krievijas Covid-19 vakcīna "Sputnik V" ieņem otro vietu pasaulē pēc valsts regulatoru izsniegto atzinumu skaita. Saskaņā ar pēdējiem datiem vakcīnas efektivitāte it 97,6%.

18
Tagi:
Sputnik V, vakcīna, koronavīruss
Temats:
Koronavīruss Latvijā un pasaulē
Pēc temata
Kāpēc vakcīna "Sputnik V" izdevusies efektīva – virusologa atbilde
Pasaules Veselības organizācija ir apstiprinājusi piekto Covid-19 vakcīnu
ES nolaiž "kovida priekškaru"? Krievijā novērtēja Briseles jauno plānu
Nosaukta labākā Covid-19 vakcīna: atzīšanas kritēriji – "tumša bilde"
Marija Zaharova

Krievija pārmet Briselei krievu diskriminācijas izdabāšanu Latvijā

19
(atjaunots 08:52 14.05.2021)
Eiropas Komisija izdabā Latvijas varas diskriminācijas politikai, kas atņem krievvalodīgiem iedzīvotājiem tiesības uz savu viedokli, uzsvēra Marija Zaharova.

RĪGA, 14. maijs - Sputnik. Eiropas Komisija ir pieņēmusi politiski motivētu un neobjektīvu lēmumu, atzinot, ka Latvijas varasiestāžu darbības attiecībā uz televīzijas kanālu "Rossija RTR" atbilst ES normatīvajiem aktiem. Par to paziņoja Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova.

Diplomāte atgādināja, ka no 15. februāra Latvijā ar izdomātu ieganstu ir bloķēts krievu auditorijā populārs televīzijas kanāls. Zaharova norādīja, ka Maskava vairākkārt komentējusi Latvijas varas iestāžu uzbrukumus šim Krievijas medijam, bet televīzijas kanāls jau tika bloķēts uz īsāku termiņu politiski motivētu iemeslu dēļ.

"Kārtējo reizi populārā politiskā šova "60 minūtes" vadītājiem tika pārmesta kūdīšana uz vardarbību un naids (apsūdzības formulējums). Turklāt absolūti netika ņemts vērā TV pārraides diskusijas formāts, kuram raksturīgi asi novērtējumi, strīdi un polemika — komplekts, kas ļauj demonstrēt skatītājam dažādus viedokļus," konstatēja Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijas pārstāve.

"Es vēlētos atgādināt eiroinstitūtu partneriem, ka demokrātijas apstākļos plurālisms un viedokļu izteiksmes brīvība ir saistoši noteikumi ne tikai medijiem, bet arī normālai sabiedrībai kopumā. Mēs uzskatījām, ka Eiropas Savienības vadībai tam būtu jābūt labi zināmam, taču, spriežot pēc minētā lēmuma, tai ir svarīgāk uzbrūkt Krievijas un krievvalodīgajiem medijiem ES dalībvalstu teritorijā," paziņoja Zaharova.

Pēc viņas vārdiem, šādu lēmumu var izskaidrot vien ar Eiropas Savienības negatavību tai patiesībai, ko tik ilgi mācījuši Krievijai.

"Patiesība šajā gadījumā ir tāda, ka vārda brīvība daudz biežāk sastopama Krievijas kanālos, nekā ar pašcenzūru un politiskiem pasūtījumiem aprobežotos Rietumu medijos, uz kuriem orientējas eiroierēdņi," uzsvēra Zaharova.

"Mēs uzskatām, ka Eiropas Komisija izdabā Latvijas varas diskriminācijas politikai, kas atņem krievvalodīgiem iedzīvotājiem tiesības uz savu viedokli. Bez šaubām tas ir tiesību ierobežojums. Un šajā sakarā mēs vērtējam minēto lēmumu kā politiski motivētu un neobjektīvu, tas ir pretrunā visām tām saistībām, ko Latvija uzņēmusies, kā valsts, un zem kurām parakstījusies," rezumēja Krievijas Federācijas oficiālā pārstāve.

2021. gada 8. februārī Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nolēma aizliegt telekanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijas teritorijā no 15. februāra. Aizliegums būs spēkā vienu gadu. RTR retranslācijas ierobežošanas procedūru NEPLP sāka jau pērnā gada jūlijā, jo uzskata, ka programmā "60 minūtes" 2020. gada 10. jūlijā esot izskanējušas "naida runas" attiecībā pret Ukrainu.

Захарова: ЕК потакает властям Латвии в дискриминации русских
19
Tagi:
Zaharova, krievvalodīgie, diskriminācija, Eiropas Komisija
Pēc temata
ECT sāka izskatīt sūdzības par izglītības reformu Latvijā
Krievvalodīgo diskriminācija Baltijā un Ukrainā: Sergejs Lavrovs neizprot EP vienaldzību
"Tas ir kā cilvēku nogalināt": IMHOtube kanāls par politiskajām represijām Latvijā
 Tallink

Prāmja maršrutā Rīga-Stokholma šogad nebūs

0
(atjaunots 19:30 14.05.2021)
Iespējams, šogad tiks atsākta kuģu satiksme starp Rīgu un Helsinkiem, taču maršrutā Rīga-Stokholma tā netiks nodrošināta.

RĪGA, 14. maijs — Sputnik. Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" šogad nenodrošinās pārvadājumus maršrutā Rīga-Stokholma, ziņo Mixnews.lv.

Kā skaidroja "Tallink Grupp", tas galvenokārt ir saistīts ar esošajiem ceļošanas ierobežojumiem abās valstīs. Pandēmijas dēļ apturētie regulārie reisi starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām pagaidām nav atjaunoti, veikti tikai speciālie reisi.

Kas attiecas uz Rīga-Helsinki maršruta atsākšanu, uzņēmums cer uz epidemioloģiskās situācijas uzlabošanos, kā arī abu valstu valdību lēmumiem par ceļošanas ierobežojumiem.

"Lēmumiem būtu jābūt skaidriem līdz jūnija sākumam, citādi maršruta Helsinki-Rīga atjaunošana šovasar varētu būt ļoti sarežģīta," uzskata "Tallink Grupp" pārstāvji.

Satiksmi starp Rīgu un Stokholmu "Tallink Grupp" aizsāka 2006. gadā. No 2014. gada augusta kursē viens prāmis – 1989. gadā būvētā "Isabelle". 2016. gada decembrī tam pievienojās prāmis "Romantika", kas būvēts 2002. gadā.

0
Tagi:
prāmis
Pēc temata
Uzreiz pēc prāmjiem Tallink zaudē savas viesnīcas: Rīgā slēgs vēl vienu viesnīcu