RT un mediju grupas Rossija segodņa galvenā redaktore Margarita Simoņana , foto no arhīva

būtu ar BBC Russian? Simoņana atbildēja uz Lielbritānijas uzbrukumiem RT

50
(atjaunots 12:23 25.07.2020)
RT un mediju grupas "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana asi atbildēja uz aicinājumu pārskatīt RT translācijas licenci Lielbritānijā.

RĪGA, 25. jūlijs – Sputnik. RT un mediju grupas "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana reaģēja uz britu ēnu ministres kultūras lietās Džo Stivensas vēstuli, kura aicināja regulatoru Ofcom pārskatīt kanāla raidīšanas licenci Lielbritānijā.

Kā ziņoja RT, Stivensa palūdza mediju regulatora Ofcom izpilddirektori Melāniju Davesu pārskatīt jautājumu par translācijas licences piešķiršanu RT pēc britu parlamentā publicētā ziņojuma par Krievijas "iejaukšanos" Lielbritānijas lietās. Krievijas ĀM paziņoja, ka ziņojumā nav nekādu pierādījumu un konkrētu faktu.

"Mums nodeva vēstuli, kuru Lielbritānijas ēnu ministre kultūras, mediju un sporta lietās nosūtīja Ofcom – oficiālajam NEATKARĪGAJAM mediju regulatoram. Tajā ministre faktiski pieprasa atņemt mums raidīšanas licenci <…> Un ko darīsim ar BBC Russian?" uzrakstīja Simoņana savā Telegram kanālā.

Savukārt Krievijas Žurnālistu savienības sekretārs Timurs Šafirs nosauca Stivensas vēstuli par spilgtu dubulto standartu piemēru, kas tiek piemēroti pret Krievijas medijiem, kuri strādā ar ārzemju auditoriju.

"Centieni ierobežot mūsu kolēģu darbību, un pat vienkārši aizliegt viņu darbību viena vai otra iegansta pēc, notiek regulāri virknē Eiropas valstu. Šajā vēstulē Džo Stivensa atvērti liek saprast, ka viņas pieteikuma pamatā Ofcom vadībai ir tikai un vienīgi politiska interese, līdzīgi paša ziņojuma pamatam, uz kuru viņa atsaucas," paziņoja Šafirs.

Pēc viņa teiktā, ir acīmredzami, ka šis politiskais fons nekādā veidā neiet kopā ar vārda un mediju brīvības principiem, kuru vārdos deklarē britu politiķi.

Telekanāls RT un aģentūra Sputnik pastāvīgi saskaras ar apspiešanu Lielbritānijā. Tā, pagājušā gada vasarā Ofcom uzlika RT naudas sodu 200 tūkstošu mārciņu apmērā, jo RT it kā "neizdevās saglabāt nepieciešamo objektivitāti" septiņās ziņu programmās. Telekanāls paziņoja, ka nepiekrīt lēmumiem par "nepietiekamu objektivitāti", un pauda sašutumu par to, ka Ofcom uzlika liela mēroga naudas sodu, nesagaidot tiesas lēmumu.

Nesen Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) paziņoja par piecu RT telekanālu retranslācijas aizliegumu valstī - RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary.

Iepriekš telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju aizliedza Latvija, kura turklāt aicināja ES valstis rīkoties analoģiskā veidā. Gan Viļņa, gan Rīga argumentēja savu lēmumu ar to, ka telekanālus vada mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, pret kuru ir spēkā Eiropas Savienības sankcijas.

Taču Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, kamēr RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Arī pret mediju grupu "Rossija segodņa" nav ieviestas nekādas sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama. Krievijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova norādīja, ka septiņu RT telekanālu translācijas aizliegums Latvijā ir skandalozs un prettiesisks solis.

Igaunijas ārlietu ministrs Urmass Reinsalu arī ziņoja, ka valdība izvērtē iespēju aizliegt RT telekanālu translāciju valstī, sekojot Latvijas piemēram.

50
Tagi:
Simoņana, Lielbritānija, RT
Pēc temata
KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
Starptautiskā Raidorganizāciju asociācija noraizējusies par RT aizliegumu Baltijā
KF Valsts dome iesniedza ĀM datus, lai atbildētu uz RT apspiešanu Baltijā
"Reportieri bez robežām" nosodīja Latviju un Lietuvu par situāciju ar RT
KF senators: situācijā ar RT aizliegumu Baltijā vajadzīgi politiski atbildes pasākumi
Facebook

"Viņi sev galvu drīz izdzēsīs": Simonjana izsmēja Facebook draudus RT projektam

61
(atjaunots 13:15 02.05.2021)
Facebook lietotājiem atkal pieejama RT projekta lapa RedFish, kas tika izdzēsta antifašistisko publikāciju un vēsturisko fotoattēlu dēļ.

RĪGA, 2. maijs - Sputnik. Sociālais tīkls Facebook ar atsevišķiem ierobežojumiem atjaunoja piektdien dzēsto RT projekta lapu RedFish, norādot, ka tā atkal tiks izdzēsta pēc jaunā brīdinājuma. Aģentūras "Rossija Segodņa" un RT galvenā redaktore Margarita Simonjana ironiski atsaucās par sociālā tīkla draudiem.

Iepriekš RT ziņoja, ka Facebook ir izdzēsis RedFish lapu antifašistisko publikāciju un vēsturisko fotoattēlu dēļ.

​"Facebook ir izdzēsis mūsu Redfish projektu ar 800 tūkstošiem sekotāju pēc publikācijām par Osvencimas atbrīvošanu un Musolīni gāšanu. Formulējums ierasts: par kopienas noteikumu pārkāpšanu. Nav skaidrs, ar ko tieši tika aizskarta šī "kopiena" – vai tās bija Musolīni fotogrāfijas, vai Holokausta pieminēšana vai pati "Redfish" eksistence, no kuras Rietumu elitei sen jau sen niez visās vietās," iepriekš rakstīja aģentūras "Rossija Segodņa" un RT galvenā redaktore Margarita Simonjana Telegram kanālā.

Krievijas mediju pārstāvju mikrofoni, foto no arhīva
© Sputnik / Евгений Биятов

Viņa piebilda, ka ir cieši apņēmusies personīgi panākt Facebook slēgšanu, ja sociālais tīkls neatjaunos izdzēsto lapu.

Savukārt "Roskomnadzor" pieprasīja Facebook atcelt visus ierobežojumus no Redfish lapas un izskaidrot iemeslus, kuru dēļ bloķēts konts ar vairāk nekā 800 tūkstošiem abonentu. Resors atgādināja, ka interneta resursu īpašniekiem var tikt uzlikts naudas sods līdz miljonam rubļu, ja tie turpinās ignorēt Krievijas iedzīvotāju tiesības.

Kā vakar ziņoja RT, Facebook atjaunoja izdzēsto Redfish lapu, bet ar ierobežojumiem.

"Lappusē joprojām karājas brīdinājums, un tas netiks parādīta rekomendējumos. Turklāt uz lappusi joprojām attiecās trīs straiku nosacījums, proti, pēc nākamā brīdinājuma tā atkal tiks izdzēsta," teikts ziņojumā.

"Viņi sev galvu drīz izdzēsīs," komentēja Simonjana.

Pēdējā laikā Krievijas plašsaziņas līdzekļi arvien biežāk tiek bloķēti ārvalstu interneta platformās. Piemēram, pērn Facebook bez jebkādiem skaidrojumiem bloķējis Baltnews lapu, bet Twitter pārstājis rādīt meklēšanas rezultātos RIA Novosti kontu un nobloķējis RT un Sputnik profilus.

Krievijas Federācijas padome ir apstiprinājusi atbildes sankciju likumu par cenzūru pret Krievijas plašsaziņas līdzekļiem ārvalstu interneta platformās. Tas paredz tādus soļus, kā bloķēšana, trafika palēnināšana un administratīvie sodi.

61
Tagi:
Simoņana, Facebook, RT
Pēc temata
No kurienes nāk nauda cīņai par "demokrātiju un cilvēktiesībām"
Latvijā darbojas "domu policija": vēstniecība par Krievijas kanālu vietņu bloķēšanu
Ziņu portāls Baltnews informēja par lapas bloķēšanu Facebook
Represijas turpinās internetā: Latvija bloķē vietni "RT krievu valodā"
Marija Zaharova

Marija Zaharova par "Medūzu"* un attiecībām ar Eiropu

65
(atjaunots 13:23 02.05.2021)
Marija Zaharova intervijā aģentūrai Sputnik pastāstīja, vai Krievijas Federācija tiešām diskriminē "Medūzu"* un kā Maskavā vērtē situāciju uz Tadžikistānas un Kirgizstānas robežas.

Krievijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova sniedza interviju aģentūras Sputnik korespondentam Pjotram Lidovam.


Atbildes pasākumi

- Krievija ieviesusi sankcijas pret Eiropas Parlamenta un Berlīnes prokuratūras vadītājiem. Tāpat vēl sešiem Eiropas ierēdņiem aizliegta ieceļošana Krievijā. Kāpēc tieši šie cilvēki iekļauti melnajā sarakstā?

Tas nav vienkāršs saraksts, tas ir Krievijas Ārlietu ministrijas paziņojums ar skaidrojumu. Tie ir atbildes pasākumi pret absolūti nedraudzīgām, dažreiz pat naidīgām darbībām, ko mēs redzam no kolektīvo Rietumu puses.

Maskavas Kremlis, foto no arhīva.
© Sputnik / Владимир Вяткин

Daudzus gadus mēs aicinājām mūsu ES partnerus risināt radušos jautājumus un problēmas, izmantojot diplomātijas instrumentus: sarunas, konsultācijas, pastāv dažādi speciāli kanāli.

Visi mūsu mēģinājumi novirzīt to konstruktīvā dialoga gultnē, lai risinātu radušās problēmas, bloķēti no ES puses.

Tas ir atbildes pasākums apstākļos, kad Brisele ir kurla, taču ne mēma.

Mežonīga rusofobija

Kāpēc tieši šie cilvēki? Tie ir cilvēki, kas demonstrē ļoti agresīvu pozīciju attiecībā uz mūsu valsti. Nedomāju, ka no jauna jāatkārto viņu paziņojumi. Internetā viss ir fiksēts.

Šīs nav vien politisko figūru darbības, kas daudzējādā ziņā ir tapušas marginālas, kad mēs runājam par mežonīgu rusofobiju kopumā. Tajās iesaistās arī ES telpas plašsaziņas līdzekļi.

Daudzi politiskie līderi ne tikai pauž savu viedokli, - viņi iekļauti informācijas kompāniju orbītā, un mēs redzam spēcīgu informatīvu un politisku komponenti. Virkne plašsaziņas līdzekļu ne vien "dzied tiem līdzi", bet arī piedalās šīs informatīvās un politiskās kampaņas īstenošanā.

Viena lieta, ja runa ir par viedokļa paušanu, tās ir svētas tiesības demokrātijas apstākļos. Taču mēs redzam pavisam citu situāciju – tā ir saistīta ar iepriekš izstrādātas informatīvās un politiskās kampaņas realizāciju, kuras mērķis ir Krievijas Federācijas apspiešanas politika.

Parasti diplomātijas vēsturē, kad runa ir par melnajiem sarakstiem, personu saraksts netiek publicēts. Vienmēr runājām tikai par cilvēku skaitu. Taču mūsu kolēģi Rietumos sākuši publicēt vārdus. Mēs ilgi aicinājām viņus ievērot diplomātisko ētiku, beidzot šiem mēģinājumiem pienācis loģiskais fināls.

Rietumi pastāvīgi pārmet Krievijai eskalācijas kurināšanu, apgalvo, ka tieši Krievijas darbības situāciju pasliktina, pastiprina divpusējo attiecību degradāciju. Taču tā nav taisnība. Mēs neesam darījuši neko tādu, kas varētu izprovocēt šīs darbības no Rietumu partneru puses. Tagad mums ir skaidrs: tā ir mērķtiecīga, un acīmredzot, jau sen plānota politika attiecībā uz RF.

- Vai "Medūzas"* atzīšana Krievijā par ārzemju aģentu ir atbilde uz Krievijas žurnālistu apspiešanu Latvijā?

- Par šo tēmu bija daudz spekulāciju. Mūsu atbildes solis bija attiecīgā likumdošana, un, kad tā tika apstiprināta, tālāk vienkārši bija jāpiemēro kritēriji, kuriem atbilst plašsaziņas līdzekļi. Likums vienkārši sāka strādāt.

Vladimirs Putins
© Sputnik / Алексей Дружинин

Jā, "Medūzu"* atzina par ārzemju aģentu. Tas bija Tieslietu ministrijas lēmums saskaņā ar Krievijas likumdošanu. Taču mēs, kā ārpolitikas resors, neuztveram to kā mazāku vai lielāku mediju, mūsu acīs tas ir medijs. Viņi uzdod mums jautājumus – mēs atbildam. Viņi zvana, mēs ņemam klausuli. Šajā ziņā mēs viņus nekādā veidā nediskriminējam. Kad pēdējo reizi RT un Sputnik ēterā parādījušās ASV oficiālās personas? Nekad. Un viņi pat neslēpj, ka to nedarīs.

Turklāt spēkā ir ne tikai aizliegums ierēdņiem sazināties ar RT, uzstāties ēterā, to visu pavada vajāšana.

Situācija uz Kirgizstānas un Tadžikistānas robežas

- Kirgizstānā un Tadžikistānā sākušās sadursmes. Vai no tām nesanāks jauna Karabaha un vai Krievija varētu spēlēt aktīvāku lomu šajā strīdā?

- Mēs ar bažām sekojam līdzi notikumiem Kirgizstānā un Tadžikistānā. Runa ir par situācijas saasināšanos strīdīgajā robežas rajonā. Diemžēl bruņotu sadursmju dēļ ir upuri un ievainotie. Mēs izsakām visdziļāko līdzjūtību bojāgājušo radiniekiem un novēlam drīzu atveseļošanos cietušajiem.

Protams, mēs atzinīgi novērtējām 30. aprīļa naktī parakstīto vienošanos par uguns pārtraukšanu, par situācijas pāreju sarunu stadijā. Sperts ļoti svarīgs solis uz priekšu, jo runa ir par spēku un kaujas tehnikas atvilkšanu.

Mēs atbalstījām Biškekas un Dušanbe lēmumu par sadarbības grupas izveidi. Tā būs atbildīga arī par informatīvo darbu iedzīvotāju vidū un situācijas kontroli šajā zonā.

Krievija, sekojot stratēģiskās partnerības principam, sabiedroto attiecībām ar Kirgizstānu un Tadžikistānu, ir gatava sekmēt jebkuru strīdīgo jautājumu risināšanu ar politiski diplomātiskām metodēm.

Gribu uzsvērt, ka pirms intervijas es ieraudzīju Tadžikistānas un Kirgizstānas aicinājumus savām diasporām Krievijā nekādā veidā neiesaistīties provokatīvās darbībās. Tas ir ļoti svarīgs aicinājums. Tas liecina par augstāka līmeņa pieeju briedumu, kad, apzinoties situācijas dramatiskumu, politiķi un esošā vara aicina cilvēkus nebūt iesaistītiem, nepakļauties emocijām un provokācijām.

* Plašsaziņas līdzeklis, kas Krievijā pilda ārvalstu aģenta funkcijas

65
Tagi:
Zaharova, starptautiskās attiecības, Eiropa
Pēc temata
Krievijas atbilde uz ASV sankcijām ir neatvairāma: Maskava brīdināja
Simetriska atbilde: Krievija izraida 10 ASV diplomātus un sper citus soļus

Latviešu biezpiena sieriņš ar matrjoškas piegaršu

0
(atjaunots 16:37 07.05.2021)
Norvēģijā dzīvojošajai latvietei bija galīgi sabojāta Latvijas neatkarības atjaunošanas diena, kad vietējā veikala plauktā viņa ieraudzīja Latvijas biezpiena sieriņu ar matrjošku un Krievijas karogu uz iepakojuma.

RĪGA, 7. maijs — Sputnik. Zane no Oslo pasūdzējās Bez Tabu Sūdzību dēlī par sabojāto Latvijas neatkarības atjaunošanas dienu un pat pieprasīja atrast vainīgo, raksta Skaties.lv.

Lai gan sieviete dzīvo un strādā Norvēģijā, viņa tomēr svinīgi atzīmē Latvijas neatkarības atjaunošanas dienu un šī gada 4. maijs arī nebija izņēmums.

Gatavojoties svinībām, viņa klāja balto galdautu un devās uz veikalu. Tur, norvēģu veikala plauktā, sieviete ieraudzīja Latvijas biezpiena sieriņus un bija tik priecīga, ka nespēja noticēt savai laimei.

Taču sajūsmu drīz vien nomainīja dziļāka vilšanās. Zane to apraksta kā "dunča dūriens sirdī". Ieskatoties "Austrumeiropas delikatesē" (tāds bija norvēģu uzraksts uz sieriņa iepakojuma), sieviete ieraudzīja matrjošku. Bet uz matrjoškas Krievijas karoga krāsas!

Turklāt uz sieriņa bija rakstīts "ražots Latvijā", bet pats produkts "iepakots "Baltais" kastē, pēc BAZA Nordic AS pasūtījuma", uzsver Zane, piebilstot, ka viņai, "divdesmitdivgadīgai jaunietei, nolaidās rokas" un sieriņu viņa nav pirkusi.

Tagad sieviete ļoti vēlas uzzināt, kurš ir atbildīgs par tādu sirdi plosošu nepatriotisku mārketingu.

Interesanti, ka komentāros zem šī sašutuma pilnas publikācijas lietotāji pievērsa uzmanību tam, ka nav gluži skaisti būt tādai patriotei un dzīvot ārzemēs.

Jāatzīmē, ka tā nav pirmā reize, kad patrioti ir sašutuši par Latvijas preču iepakojumiem. Janvārī, kāds Latvijas iedzīvotājs rakstīja "Sūdzību dēlī" par to, ka jūtas aizskarts ar valodas daudzveidību uz šķīstošās kafijas iepakojuma.

"Kāpēc uz Latvijā ražotas kafijas, kuru tirgo Latvijā, etiķetēs lieto krievu valodu?" vaicāja vērīgs pilsonis.

Turklāt viņu aizvainoja Eiropas Savienības saīsinājums, ko uz etiķetes uzrakstīts kā EU, nevis latviski — ES.

Starp citu, Latvijā nav aizliegts sniegt informāciju krievu valodā uz produktu iesaiņojumiem un etiķetēm. Galvenais, lai pirmām kārtām informācija tiktu sniegta latviešu valodā.

Matrjoškas un Krievijas karogs Latvijā pagaidām arī nav aizliegti.

0
Tagi:
latvieši
Pēc temata
No vitrīnas – pažobelē. Baltija iegrimusi jaunā "neatkarībā"
Izmirs visi un latviešu valoda nebūs vajadzīga?
Tikai 30 neatkarības gadi, un ar Latviju ir cauri. Ko raksta latviešu mediji