Valsts domes Ārzemju iejaukšanās gadījumu KF lietās izmeklēšanas komisijas vadītājs Vasīlijs Piskarjovs, foto no arhīva

KF Valsts dome iesniedza ĀM datus, lai atbildētu uz RT apspiešanu Baltijā

33
(atjaunots 14:23 18.07.2020)
Baltijas valstu pretlikumīgās darbības pret RT nedrīkst palikt bez atbildes, uzsvēra KF Valsts domes deputāts Vasīlijs Piskarjovs.

RĪGA, 18. jūlijs – Sputnik. Krievijai ir jāsniedz atbilde uz Latvijas, Lietuvas un Igaunijas varasiestāžu pretlikumīgajām darbībām attiecībā pret mediju grupu RT, virkne attiecīgo materiālu jau ir nosūtīti KF ĀM, paziņoja Valsts domes Ārzemju iejaukšanās gadījumu KF lietās izmeklēšanas komisijas vadītājs Vasīlijs Piskarjovs.

"Latvijas, Lietuvas un Igaunijas varasiestāžu pretlikumīgās darbības attiecībā pret Krievijas medijiem no mediju grupas Russia Today nedrīkst palikt bez atbildes," citē Piskarjovu RIA Novosti.

Pēc deputāta sacītā, komisija apkopojusi materiālus attiecībā pret virkni Baltijas valstu mediju, kuri strādā uz Krievijas auditoriju un no kuru puses ir reģistrēti destruktīvas informācijas izplatīšanas mēģinājumi. Materiāli ir nosūtīti KF ĀM.

"Tostarp fiksēti to izmantošanas gadījumi kā platformas informācijas izplatīšanai, kura satur narkotiku lietošanas propagandu, kura mudina mūsu jauniešus piedalīties masveida nekārtībās un citos likumdošanas pārkāpumos," pastāstīja Krievijas parlamentārietis.

Valsts domē uzskata, ka, izstrādājot atbildes reakciju, Krievijas ĀM ņems vērā komisijas iesniegtos materiālus un informāciju par Baltijas mediju destruktīvo ietekmi, tostarp Krievijas pierobežas teritorijās, piebilda Piskarjovs.

Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) paziņoja par piecu RT telekanālu retranslācijas aizliegumu valstī - RT, RT HD, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary. Iepriekš telekanālu RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV retranslāciju aizliedza Latvija. Igaunijas ārlietu ministrs Urmass Reinsalu paziņoja, ka valsts valdība izvērtē iespējas pēc Latvijas piemēra aizliegt RT telekanālu retranslāciju valstī.

Baltijas valstis lēmumu pamatoja ar to, ka RT telekanāli piederot Dmitrijam Kiseļovam, pret ko vērstas Eiropas Savienības sankcijas. Taču kā zināms, starptautiskā ziņu aģentūra "Rossija segodņa" nav nekāda sakara ar RT. Organizācijas ir divas absolūti atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama.

Krievijas Ārlietu ministrija iepriekš jau uzsvērusi, ka RT telekanālu retranslācijas aizliegums Latvijā un Lietuvā ir tiešs saistību pārkāpums, ko Baltijas valstis uzņēmušās brīvprātīgi. Resors norādīja, ka Baltijas valstu iestāžu uzbrukums Krievijas medijiem ir koordinēts.

33
Tagi:
mediji, Krievija, Baltija, RT
Pēc temata
KF senators: situācijā ar RT aizliegumu Baltijā vajadzīgi politiski atbildes pasākumi
"Reportieri bez robežām" nosodīja Latviju un Lietuvu par situāciju ar RT
KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
RT retranslācijas aizliegums: Rietumi aizmirsuši, kā strādāt pret Krieviju
Akcija Navaļnija atbalstam, foto no arhīva

"Novičok" izstrādātājs komentēja Mirzajanova atvainošanos Navaļnijam

38
(atjaunots 12:27 20.09.2020)
Eksperts uzsvēra, ka Mirzajanovs nekad nav bijis šīs vielas izstrādātāju grupā un izteica pieņēmumu, ka Mirzajanovs izdarīja paziņojumu, izpildot kāda pasūtījumu.

RĪGA, 20. septembris – Sputnik. Leonīds Rinks, viens no nervus paralizējošās vielas "Novičok" izstrādātājiem, komentēja ASV dzīvojošā Vila Mirzajanova paziņojumu, kuru tāpat dēvē par šīs vielas izgudrotāju, vēsta RIA Novosti.

Mediji ziņoja, ka Mirzajanovs atvainojies Aleksejam Navaļnijam un tostarp atzīmējis, ka blogera simptomi ļoti līdzinās "Novičok" iedarbībai.

Rinks uzsvēra, ka Mirzajanovs nekad nav bijis šīs vielas izstrādātāju grupas sastāvā.

"Viņam nav nekāda sakara nedz ar bioķīmiju, nedz ar ko. Parasts hromatogrāfists. Viņš nav mūsu grupā, viņš nodarbojās ar notekūdeņu kontroli, to, kas izlejas no uzņēmuma. Viņam ar "Novičok" radīšanu nav nekāda sakara," pastāstīja Rinks RIA Novosti.

Tādēļ, piebilst viņš, Mirzajanovs nevar zināt saindēšanās ar "Novičok" simptomus.

"Viņam mēdz būt kādas zināšanas par noteiktām struktūrām, nevis par bioloģisko iedarbību," uzskata Rinks.

Viņš pieņem, ka Mirzajanovs izdarīja paziņojumu, izpildot kāda pasūtījumu.

Turklāt Rinks kārtējo reizi atzīmēja, ka Navaļnija simptomi un pats fakts, ka viņš ir izdzīvojis, ir pretrunā ar "Novičok" pielietošanu.

"Es simts reizes esmu teicis, ka viņa simptomi nekādā veidā nav saistīti ar "Novičok". Viņš nebūtu izdzīvojis, ja tas būtu bijis "Novičok"," nobeigumā sacīja eksperts.

20. augustā lidmašīna, kurā Navaļnijs devās no Tomskas uz Maskavu, veica ārkārtas nosēšanos Omskā tāpēc, ka opozicionāram kļuva slikti. Viņš tika nogādāts ātrās palīdzības slimnīcā, un reģionālā Veselības ministrija informēja, ka pacients atrodas reanimācijā.

Navaļnija preses sekretāre Kira Jarmiša iepriekš izteica pieņēmumu, ka Navaļnijs ir saindēts. Viņa apgalvoja, ka politiķis iepriekšējā dienā nav lietojis alkoholu vai "dzēris kaut kādas tabletes". Pēc aviokompānijas datiem, lidmašīnā pasažieris neko nav ne ēdis, ne dzēris.

Pirms izlidošanas viņš padzēra tēju lidostā. Videoierakstos redzams, ka glāzi ar dzērienu Navaļnijam atnesis Korupcijas apkarošanas fonda darbinieks Iļja Pahomovs.

Slimnīcā pastāstīja, ka  saindēšanās ir tikai viens no iespējamajiem politiķa stāvokļa iemesliem un slimnīcā viņš saņem visu nepieciešamo palīdzību, tomēr atrodas komā.

Omskas ātrās medicīniskās palīdzības slimnīcas galvenā ārsta vietnieks Anatolijs Kaļiņičenko piektdien paziņoja, ka veiktie izmeklējumi nav fiksējuši indes un to pēdas pacienta asinīs vai urīnā. Vēlāk slimnīcas galvenais ārsts pastāstīja žurnālistiem, ka par galveno darba diagnozi uzskata vielmaiņas traucējumus, kas radījuši krasu cukura satura krišanos asinīs.

Vēlāk mediķi atļāva pārvest Navaļniju uz klīniku "Charite" Berlīnē, jo to pieprasīja radinieki (sākotnēji konsīlijs atzina, ka pacients nav transportējams).

38
Tagi:
saindēšanās, Navaļnijs
Pēc temata
Krievijas ĀM: OPCW organizēja veselu operāciju, lai paņemtu Navaļnija analīzes
Vācija Alekseju Navaļniju piespiedīs klusēt
Krievijas pārstāvniecība ES atzīmēja virkni neskaidrību Navaļnija lietā
KF Ārējā izlūkdienesta vadītājs: izlidojot uz Berlīni, indes Navaļnija organismā nebija
KF ĀM vadītājs Sergejs Lavrovs, foto no arhīva

Lavrovs: Baltijā atklāti diskriminē Sputnik korespondentus

24
(atjaunots 16:46 19.09.2020)
Maskava rosinās jautājumu par Krievijas mediju diskriminēšanu EDSO ministru samitā decembrī, paziņoja KF ĀM vadītājs Sergejs Lavrovs.

RĪGA, 19. septembris – Sputnik. Krievija uzskata par nepieņemamu Sputnik un RT diskriminēšanu Eiropā, paziņojumi, ka šie mediji ir propagandas instruments, ir absurdi, paziņoja KF ārlietu ministrs Sergejs Lavrovs. Pēc viņa sacītā, Maskava rosinās jautājumu par Krievijas mediju diskriminēšanu EDSO ministru samitā decembrī.

"Mēs uzskatām par nepieņemamu, ka gan Sputnik, gan RT, to korespondenti tiek atklāti diskriminēti – gan Francijā, gan tajā, kas skar Sputnik Baltijas valstīs, tas arī ir labi zināms fakts," pateica Lavrovs.

Viņš atzīmēja, ka uzskata par nožēlas cienīgu faktu, ka kopš 2017. gada RT un Sputnik nav akreditācijas Elizejas pilī.

"Taču vēl pārsteidzošāks ir tas, ka līdz ar savu uzticību brīvībai, vienlīdzībai un brālībai, mēs redzam arī māsu būšanu. Mūsu franču kolēģi paziņo, ka viņi neatcels savu lēmumu, akreditācija netiks piešķirta, jo RT un Sputnik, es citēju, "tie nav plašsaziņu līdzekļu, bet propagandas instruments". Es domāju, ka nevajag komentēt šāda veida paziņojumu absurdumu un nejēdzību, jo RT un Sputnik gūst milzīgu popularitāti arvien lielākā skaitā valstu, auditorija pieaug," uzsvēra Lavrovs.

Ministrs atzīmēja, ka Krievija uzstāda jautājumu par Krievijas mediju diskriminēšanu EDSO, UNESCO un Eiropas Padomē. Kārtējo reizi šo tematu Maskava rosinās EDSO ministru samitā decembrī.

"Gaidāms kārtējais EDSO ministru samits šī gada decembrī. Šie jautājumi nekur nepazudīs no darba dienas kārtības. Mūsu rietumu kolēģiem nāksies sniegt daudz atbilžu," sacīja Lavrovs.

Eiropas Parlaments 2016. gadā pieņēma rezolūciju par pretošanos Krievijas medijiem, kuri it kā veic "naidīgu propagandu". Par galvenajiem draudiem tajā nosaukti Sputnik un RT, savukārt atsevišķos dokumenta punktos, būtībā, tika piedāvāts ieviest cenzūru.

Krievijas prezidents Vladimirs Putins, komentējot EP rezolūciju, apsveica RT un Sputnik žurnālistus ar rezultatīvu darbu. Dokumentu viņš nosauca par demokrātijas degradācijas apliecinājumu rietumu sabiedrībā.

Krievija daudzkārt uzsvērusi, ka bezprecedenta spiediens uz Krievijas žurnālistiem rietumvalstīs ir informācijas telpas tīrīšanas centieni. Tas ir pilnīgi pretrunā ar starptautisko tiesību normām par vienādas piekļuves informācijai visiem un viedokļu paušanas brīvības nodrošināšanu.

24
Tagi:
vārda brīvība, diskriminācija, RT, Rietumi, Sputnik, Lavrovs
Pēc temata
"Twitter pārstājis būt brīvs": Sputnik profili pazuduši no meklēšanas rezultātiem
KF piedāvāja uz RT un Sputnik aizliegšanu Baltijas valstīs atbildēt ar sankcijām
Simoņana par RT aizliegšanu Latvijā: Sputnik bloķēšana netraucē
KF vēstniecība ASV atbildēja uz Pentagona apsūdzībām pret RT un Sputnik

Covid-19 sasniedzis arī Rīgas "Dinamo"

0
(atjaunots 17:17 21.09.2020)
Vismaz pieci no sestdienas 17 Covid-19 inficēšanās gadījumiem tika reģistrēti Rīgas hokeja klubā "Dinamo".

RĪGA, 21. septembris – Sputnik. Šo informāciju apstiprināja kluba valdes padomes priekšsēdētājs Juris Savickis, paziņojot, ka saslimušie komandā patiešām ir, taču pilni testu rezultāti un informācija par saslimušo skaitu tiks sniegta vēlāk. Turklāt šodien komandai gaidāma atkārtota testēšana, savukārt kalendārā jau otrdien rīdziniekiem ir nākamais KHL čempionāta mačs mājās ar Ņižņijnovgorodas "Torpedo".

"Saņemsim rezultātus un pēc tam arī pieņemsim lēmumu," paziņoja Savickis. "Pagaidām konkrēti mums neko nav apstiprinājuši, bet jau ir skaidrs, ka pozitīvi testi būs. Šobrīd cenšamies saprast, cik, kā, kāpēc un kas."

Rīgas "Dinamo" spēlētāji ceturtdien atgriezās no šīs sezonas pirmās izbraukuma sērijas Novosibirskā un Habarovskā, bet trešā spēle Nursultanā tika atcelta koronavīrusa testa pozitīvo rezultātu dēļ vienlaikus 12 komandas "Baris" locekļiem.

Latvijā piektdien tika veikti 2402 Covid-19 testi un apstiprināti 17 jauni saslimšanas gadījumi, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) dati. Seši saslimušie atgriezās no Lielbritānijas un Krievijas.

0
Tagi:
koronavīruss
Pēc temata
ANO galvenajā mītnē atklās fotoizstādi par Krievijas ārstu ciņu ar Covid-19
Eiropa sagaida otro Covid-19 vilni: kādi ierobežojumi jau ir ieviesti
Perevoščikovs: situācija ar Covid-19 Eiropā kļūst arvien sliktāka
KHL vadību neapmierina Covid-19 testu kvalitāte Latvijā