RT un mediju grupas Rossija segodņa galvenā redaktore Margarita Simoņana

Simoņana par RT aizliegšanu Latvijā: Sputnik bloķēšana netraucē

103
(atjaunots 12:10 02.07.2020)
Aizliegums izmantota domēna zonu .lv neietekmēja Sputnik Latvija portāla darbu, tāpat aizliegums neietekmēs arī telekanāla RT darbu.

RĪGA, 2. jūlijs – Sputnik. Sputnik bloķēšana Latvijā netraucē tam būt efektīvam resursam – šādi RT un mediju grupas "Rossija segodņa" galvenā redaktore Margarita Simoņana komentēja telekanāla "Rossija 1" ēterā RT telekanālu translācijas aizliegumu Latvijā.

"Latvijā mūsu Sputnik jau sen no visām pusēm ir noslēguši, kas netraucē tam būt pietiekami efektīvam resursam tur," sacīja Simoņana.

2016. gada aprīlī Latvijas varasiestādes pēc ārpolitikas iestādes rekomendācijas slēdza Sputnik Latvija portālu domēnu zonā .lv. Ministrija atsaucās uz to, ka Dmitrijs Kieseļovs – mediju grupas "Rossija segodņa", Sputnik dibinātāja, vadītājs – ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā. Pēc šī notikuma portāls Sputnik Latvija turpināja darbu domēnu zonā .com.

Simoņana atzīmēja, ka daudzās bijušās Padomju Savienības valstīs Sputnik ieņem pirmo vietu auditorijas ziņā.

"Tagad viņi aizliedza visus septiņus RT telekanālus. Neviens no tiem neraida viņu valodā, pat ne krievu valodā. Kā zināms RT ir starptautisks kanāls un tas raida angļu, spāņu, arābu valodā. Acīmredzot, Latvija ļoti pārdzīvo, ka tās arābu valodā runājošie iedzīvotāji paklausīsies RT un kaut ko tur sadarīs,", piebilda viņa

"Viņi to dara. Mēs to nedarām. Mēs esam pārliecināti savos spēkos," nobeigumā sacīja Simoņana.

Latvijas regulators, kurš otrdien aizliedza translēt kanālus RT, RT HD, RT Arabic, RT Spanish, RT Documentary HD, RT Documentary, RT TV, argumentēja savu lēmumu ar to, ka tie piederot mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektoram Dmitrijam Kiseļovam, pret kuru ir ieviestas Eiropas Savienības sankcijas.

Kiseļovs ir mediju grupas "Rossija segodņa" ģenerāldirektors, savukārt RT vadītāja ir Margarita Simoņana, pret kuru nav ieviestas nekādas ES sankcijas. Šīs kompānijas ir divas atsevišķas juridiskas personas, šī informācija ir sen zināma un ir publiski pieejama.

Latvija jau ne pirmo reizi ierobežo gan Krievijas, gan Latvijas mediju darbu.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) trīs reizes apturēja Krievijas kanāla "Rossija RTR" translāciju Latvijas teritorijā. Padomes locekļi saskatīja RTR ēterā "kara propagandu" un informēja par to Eiropas Komisiju. Pirmajā reizē, 2015. gadā, RTR aizliedza uz trīs mēnešiem, otru reizi, 2016. gadā, - uz pusgadu, un trešo reizi šogad – arī uz trīs mēnešiem.

No 2019. gada 24. jūlija Latvijā bloķēts portāls Baltnews.lv. Par pamatu šādam lēmumam kļuva Latvijas ĀM slēdziens, saskaņā ar kuru, Baltnews "Ukrainas teritoriālo integritāti, iedragā tās neatkarību un suverenitāti", līdz ar to, portāla darbība nonāk Eiropas Savienības sankciju darbībā. Baltnews žurnālistiem Latvijas teritorijā tagad draud kriminālatbildība.

Krievijas ĀM komentēja translācijas aizliegumu, paziņojot, ka Latvijas virzīšanās pie totālas krievvalodīgu mediju cenzūras visos iespējamos veidos ir pretrunā ar uzticību Eiropas vērtībām un ir vārda un preses brīvības pamatprincipu noniecināšana.

Taču Latvijas varasiestādes nenoliedz, ka digitālo mediju un Interneta televīzijas laikmetā aizliegumi ir neefektīvi un pat mudina Latvijas iedzīvotājus izmantot nelegālu TV translāciju. Bet NEPLP pārstāve Aija Duļevska pauda cerību, ka "pusgada laikā daļa skatītāju pavisam aizmirsa par "Rossija RTR". Savukārt Ventspils mērs Aivars Lembergs salīdzināja Latvijas varasiestādes, kuras aizliedza krievvalodīgos medijus, ar nacistisko Vāciju un PSRS.

Šī gada jūlijā Latvijas varasiestādes bloķēja portālu Baltnews.lv. Par pamatu šādam lēmuma kļuva Latvijas ĀM slēdziens, saskaņā ar kuru, Baltnews "Ukrainas teritoriālo integritāti, iedragā tās neatkarību un suverenitāti", līdz ar to, portāla darbība nonāk Eiropas Savienības sankciju darbībā.

Viļņas apgabala administratīvā tiesa 2019. gada jūlija apstiprināja Lietuvas Televīzijas un radio apraides komisijas lēmumu par portāla Sputnik Lietuva bloķēšanu.

Tiesa, 1. augustā Sputnik Lietuva portālu atbloķēja. Lietuvas Televīzijas un radio apraides komisija pieņēma lēmumu par portāla atbloķēšanu, kad bija pārliecinājusies par it kā strīdīgā satura dzēšanu. Starptautiskās informācijas aģentūras "Rossija segodņa" preses dienesta paziņojumā šo Lietuvas varasiestāžu soli nosauca par "veselā saprāta cerības staru".

Savukārt neilgi pirms tam, 2019. gada maijā, Sputnik Lietuva galveno redaktoru aizturēja Viļņas lidostā, viņam tika aizliegts ieceļot republikā piecu gadu garumā.

Sputnik redakcijas vajāšana no Igaunijas varasiestāžu puses aizgāja tik tālu, ka žurnālistiem valsts Policijas un robežsardzes departamenta vadības vārdā tika izsūtītas vēstules ar tiešiem draudiem ierosināt pret viņiem krimināllietas gadījumā, ja viņi līdz 2020. gada 1. janvārim neizbeigs darba attiecības ar galveno organizāciju (Starptautiskā informācijas aģentūra "Rossija segodņa").

2016. gadā Sputnik Latvija saņēma oficiālu paziņojumu par resursa bloķēšanu domēna zonā.lv, jo esot pārkāpts Eiropas Padomes lēmums par ierobežojošajiem pasākumiem sakarā ar Ukrainas teritoriālās integritātes, suverenitātes un neatkarības apdraudējumu. Aģentūra Sputnik pavēstīja, ka nav pārkāpusi nevienu Latvijas un ES normatīvo aktu punktu. Latvijas Ārlietu ministrija ierosināja bloķēt portālu sputniknews.lv, jo uz Starptautiskās informācijas aģentūras vadītāju Dmitriju Kiseļovu attiecinātas ES sankcijas.

103
Tagi:
Sputnik, RT, Simoņana
Pēc temata
KF vēstniecība ASV atbildēja uz Pentagona apsūdzībām pret RT un Sputnik
Jaunas raganu medības: spiediens pret Sputnik Igaunija ož pēc makārtisma
Ja VDK nepalīdz, pamēģiniet ar dustu: Simoņana par Igaunijas centieniem aizvākt Sputnik
EDSO priekšsēdētājs reaģēja uz lūgumu pievērst uzmanību Sputnik vajāšanai Igaunijā
Sputnik V

Krievijas vakcīnu "Sputnik V" apstiprināja jau trešdaļā pasaules valstu

18
(atjaunots 09:26 14.05.2021)
Tagad "Sputnik V" ir reģistrēts Maldīvijā - tā ir 65. valsts, kas apstiprinājusi Krievijas vakcīnu pret Covid-19.

RĪGA, 14. maijs - Sputnik. Maldīvijas Republika ir kļuvusi par 65. valsti, kur reģistrēja Krievijas vakcīnu pret koronavīrusu "Sputnik V", ziņo Krievijas tiešo investīciju fonds (KTIF). Tādējādi Krievijas preparātu ir atbalstījis apstiprināja jau trešdaļā ANO valstu.

"KTIF ziņo par Maldīvas Republikas Pārtikas produktu un medikamentu kvalitātes uzraudzības pārvaldes (FDA) Krievijas vakcīnas pret koronavīrusu "Sputnik V" reģistrāciju. Tādējādi "Sputnik V" ir reģistrēts 65 valstīs ar kopējo iedzīvotāju skaitu vairāk kā 3,2 miljardi cilvēku," teikts fonda paziņojumā.

Atzīmēts, ka, vakcīnas reģistrācija veikta paātrinātās procedūras (emergency use authorization, EUA) ietvaros.

Pēc KTIF informācijas, postvakcinācijas pētījumi vairākās valstīs liecina, ka "Sputnik V" ir visdrošākā un efektīvākā vakcīna pret koronavīrusu. Preparātu izmanto cīņai pret koronavīrusu vairākās valstīs un tas jau kļuvis par vienu no atzītajiem globālajiem rīkiem pandēmijas apkarošanā, atzīmēja KTIF vadītājs Kirils Dmitrijevs.

Sputnik V glābj Eiropu. Tagad Krievijas vakcīnu reklamē ANO
Ruptly, РФПИ, United Nations ​/ UNOG Newsroom Site

"Maldīvu salas ir populārākais tūrisma galamērķis. "Sputnik V" lietošana ļaus valstij saglabāt normālu dzīves ritmu un ekonomisko aktivitāti, kā arī izvairīties no nopietniem Covid-19 ierobežojumiem nākotnē," piebilda Dmitrijevs.

"Sputnik V" izstrādātāji iepriekš ziņoja, ka nāves gadījumu skaits pēc vakcinācijas ar Krievijas preparātu ir daudz mazāks nekā pēc vakcinācijas ar ārzemju analogiem. Piemēram vidējais mirstības rādītājs uz 1 miljonu "Pfizer" devu ir 39,4, "Moderna" preparātam – 20,2, bet "Sputnik" – tikai 2. Pētījums tika veikts, pamatojoties uz 19. aprīļa 13 regulatoru veselības aprūpes jomā oficiālajiem datiem.

Krievijas Covid-19 vakcīna "Sputnik V" ieņem otro vietu pasaulē pēc valsts regulatoru izsniegto atzinumu skaita. Saskaņā ar pēdējiem datiem vakcīnas efektivitāte it 97,6%.

18
Tagi:
Sputnik V, vakcīna, koronavīruss
Temats:
Koronavīruss Latvijā un pasaulē
Pēc temata
Kāpēc vakcīna "Sputnik V" izdevusies efektīva – virusologa atbilde
Pasaules Veselības organizācija ir apstiprinājusi piekto Covid-19 vakcīnu
ES nolaiž "kovida priekškaru"? Krievijā novērtēja Briseles jauno plānu
Nosaukta labākā Covid-19 vakcīna: atzīšanas kritēriji – "tumša bilde"
Marija Zaharova

Krievija pārmet Briselei krievu diskriminācijas izdabāšanu Latvijā

19
(atjaunots 08:52 14.05.2021)
Eiropas Komisija izdabā Latvijas varas diskriminācijas politikai, kas atņem krievvalodīgiem iedzīvotājiem tiesības uz savu viedokli, uzsvēra Marija Zaharova.

RĪGA, 14. maijs - Sputnik. Eiropas Komisija ir pieņēmusi politiski motivētu un neobjektīvu lēmumu, atzinot, ka Latvijas varasiestāžu darbības attiecībā uz televīzijas kanālu "Rossija RTR" atbilst ES normatīvajiem aktiem. Par to paziņoja Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijas oficiālā pārstāve Marija Zaharova.

Diplomāte atgādināja, ka no 15. februāra Latvijā ar izdomātu ieganstu ir bloķēts krievu auditorijā populārs televīzijas kanāls. Zaharova norādīja, ka Maskava vairākkārt komentējusi Latvijas varas iestāžu uzbrukumus šim Krievijas medijam, bet televīzijas kanāls jau tika bloķēts uz īsāku termiņu politiski motivētu iemeslu dēļ.

"Kārtējo reizi populārā politiskā šova "60 minūtes" vadītājiem tika pārmesta kūdīšana uz vardarbību un naids (apsūdzības formulējums). Turklāt absolūti netika ņemts vērā TV pārraides diskusijas formāts, kuram raksturīgi asi novērtējumi, strīdi un polemika — komplekts, kas ļauj demonstrēt skatītājam dažādus viedokļus," konstatēja Krievijas Federācijas Ārlietu ministrijas pārstāve.

"Es vēlētos atgādināt eiroinstitūtu partneriem, ka demokrātijas apstākļos plurālisms un viedokļu izteiksmes brīvība ir saistoši noteikumi ne tikai medijiem, bet arī normālai sabiedrībai kopumā. Mēs uzskatījām, ka Eiropas Savienības vadībai tam būtu jābūt labi zināmam, taču, spriežot pēc minētā lēmuma, tai ir svarīgāk uzbrūkt Krievijas un krievvalodīgajiem medijiem ES dalībvalstu teritorijā," paziņoja Zaharova.

Pēc viņas vārdiem, šādu lēmumu var izskaidrot vien ar Eiropas Savienības negatavību tai patiesībai, ko tik ilgi mācījuši Krievijai.

"Patiesība šajā gadījumā ir tāda, ka vārda brīvība daudz biežāk sastopama Krievijas kanālos, nekā ar pašcenzūru un politiskiem pasūtījumiem aprobežotos Rietumu medijos, uz kuriem orientējas eiroierēdņi," uzsvēra Zaharova.

"Mēs uzskatām, ka Eiropas Komisija izdabā Latvijas varas diskriminācijas politikai, kas atņem krievvalodīgiem iedzīvotājiem tiesības uz savu viedokli. Bez šaubām tas ir tiesību ierobežojums. Un šajā sakarā mēs vērtējam minēto lēmumu kā politiski motivētu un neobjektīvu, tas ir pretrunā visām tām saistībām, ko Latvija uzņēmusies, kā valsts, un zem kurām parakstījusies," rezumēja Krievijas Federācijas oficiālā pārstāve.

2021. gada 8. februārī Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome nolēma aizliegt telekanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijas teritorijā no 15. februāra. Aizliegums būs spēkā vienu gadu. RTR retranslācijas ierobežošanas procedūru NEPLP sāka jau pērnā gada jūlijā, jo uzskata, ka programmā "60 minūtes" 2020. gada 10. jūlijā esot izskanējušas "naida runas" attiecībā pret Ukrainu.

Захарова: ЕК потакает властям Латвии в дискриминации русских
19
Tagi:
Zaharova, krievvalodīgie, diskriminācija, Eiropas Komisija
Pēc temata
ECT sāka izskatīt sūdzības par izglītības reformu Latvijā
Krievvalodīgo diskriminācija Baltijā un Ukrainā: Sergejs Lavrovs neizprot EP vienaldzību
"Tas ir kā cilvēku nogalināt": IMHOtube kanāls par politiskajām represijām Latvijā
 Tallink

Prāmja maršrutā Rīga-Stokholma šogad nebūs

0
(atjaunots 19:30 14.05.2021)
Iespējams, šogad tiks atsākta kuģu satiksme starp Rīgu un Helsinkiem, taču maršrutā Rīga-Stokholma tā netiks nodrošināta.

RĪGA, 14. maijs — Sputnik. Igaunijas prāmju operators "Tallink Grupp" šogad nenodrošinās pārvadājumus maršrutā Rīga-Stokholma, ziņo Mixnews.lv.

Kā skaidroja "Tallink Grupp", tas galvenokārt ir saistīts ar esošajiem ceļošanas ierobežojumiem abās valstīs. Pandēmijas dēļ apturētie regulārie reisi starp Latvijas un Zviedrijas galvaspilsētām pagaidām nav atjaunoti, veikti tikai speciālie reisi.

Kas attiecas uz Rīga-Helsinki maršruta atsākšanu, uzņēmums cer uz epidemioloģiskās situācijas uzlabošanos, kā arī abu valstu valdību lēmumiem par ceļošanas ierobežojumiem.

"Lēmumiem būtu jābūt skaidriem līdz jūnija sākumam, citādi maršruta Helsinki-Rīga atjaunošana šovasar varētu būt ļoti sarežģīta," uzskata "Tallink Grupp" pārstāvji.

Satiksmi starp Rīgu un Stokholmu "Tallink Grupp" aizsāka 2006. gadā. No 2014. gada augusta kursē viens prāmis – 1989. gadā būvētā "Isabelle". 2016. gada decembrī tam pievienojās prāmis "Romantika", kas būvēts 2002. gadā.

0
Tagi:
prāmis
Pēc temata
Uzreiz pēc prāmjiem Tallink zaudē savas viesnīcas: Rīgā slēgs vēl vienu viesnīcu