Tālvadības pults. Foto no atrhīva

Virkne kabeļtīklu operatoru sodīti par "Rossija 24" ziņu translāciju

25
(atjaunots 14:36 15.08.2019)
Pret Latvijas kabeļtīklu operatoriem, kuru paketēs iekļauts telekanāls "Rossija 24", ierosinātas administratīvās lietas.

RĪGA, 15. augusts - Sputnik. Latvijas Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) konstatējusi "naida kurināšanas" pazīmes Krievijas telekanāla "Rossija 24" ziņu programmā. Šī iemesla dēļ pret kabeļtīklu operatoriem, kuru paketēs iekļauts telekanāls "Rossija 24", ierosinātas administratīvās lietas.

NEPLP paziņoja, ka "naida runas" konstatētas kanāla "Rossija 24" ziņu izlaidumā šī gada 30.maijā par Latvijas prezidentu Egilu Levitu sniegtās informācijas kontekstā.

Veivot programmu monitoringu un pārbaudot to atbilstību likuma "Par elektroniskajiem plašsalziņas līdzekļiem" prasībām, NEPLP secināja, ka ziņu raidījuma vadītāja līdztekus parējai informācijai paziņojusi, ja Latvijas jaunievēlētais prezidents Egils Levits saistīts ar mazākumtautību, tostarp arī krievu diskrimināciju.

NEPLP atzīmēja: minēto programmu Latvijā izplata 19 kabeļtelevīzijas operatori. Likums paredz, at atbildību par trešajās valstīs reģistrēto un Latvijā izplatīto programmu saturu uzņemas kabeļtīklu operators. Šī iemesla dēļ NEPLP ierosinājusi 19 administratīvās lietas.

Padomes priekšsēdētāja vietnieks Ivars Āboliņš uzsvēra, ka naidu kurinošiem paziņojumiem nav vietas Latvijas informācijas telpā, un NEPLP arī turpmāk sekos nedraudzīgu valstu programmām. NEPLP valdes loceklis Patriks Grīva piebilda, ka katram operatoram ir iespēja novērtēt skatītājiem piedāvātos kanālus.

Telekanāla "Rossija RTR" aizliegums

Iepriekš vēstīts, ka 31.janvārī NEPLP uz trim mēnešiem aizliedza Krievijas telekanāla "Rossija RTR"programmu retranslāciju un izplatīšanu Latvijas teritorijā. Latvija uzskata, ka šim solim vajadzētu pasargāt valsti no "Kremļa propagandas" un aizsargāt informatīvo telpu.

Komentējot situāciju, Krievijas vēstniecība nosauca šo soli par pļauku sejā vārda brīvībai Latvijā un negodīgas konkurences izpausmēm mediju telpā.

Krievijas starptautiskās ziņu aģentūras "Rossija segodņa" ģenerāldirektors Dmitrijs Kiseļovs, komentējot situāciju, paziņoja, ka Latvijas regulatora darbības nav savienojamas ar vārda brīvību. Vēl vairāk, tās skumji atspoguļo mūsdienu pārvērtības Eiropā.

25
Pēc temata
Gribi teikt taisnību, - maksā: RT piespriests gigantisks sods
Kurējais kung-fu būs stiprāks: kā latviešu cenzūra ar krievu taisnību cīnās
"Uzspļaut aizliegumam": Rīgas viesnīcā atklāts telekanāls "Rossija"
Pozners par "Rossija RTR" aizliegšanu Latvijā: tātad, varasiestādēm ir no kā baidīties