Latvijas radio ēka

Skandāls: Latvijas radio tirgoja ziņas

46
(atjaunots 14:15 02.10.2017)
Pāvels Kirillovs
Apmaksātu saturu konstatēja, gan atsevišķos raidījumos, gan ziņu sižetos Latvijas Radio 1, 2 un 5; piemēram, daudzi valdes locekles Sigitas Roķes parakstītie slepenie līgumi, kuros tika noteikti piegādātāju nosacījumi, un sižetu temati.

RĪGA, 29. septembris – Sputnik, Pāvels Kirillovs. Nacionālā elektronisko plašsaziņu līdzekļu padome (NEPLP) vakar izteica neuzticēšanos Latvijas Radio valdes loceklei Sigitai Roķei, pastāstīja preses konferencē padomes loceklis Ivars Āboliņš.

Roķe atstāja savu amatu jau vakar, savukārt nākamnedēļ tiks izvēlēta jauna vadība.

Radio vadībai pārmet satura tirgošanu, kas ir īpaši bīstami esošajā ģeopolitiskajā laikā, tika uzsvērts preses konferencē. Apmaksāto saturu konstatēja, gan atsevišķos raidījumos, gan arī Latvijas Radio 1, 2 un 5 ziņu izlaidumos. Par piemēru tika minēti daudzi Roķes parakstītie slepenie līgumi parakstītie slēptie līgumi, kuros tika noteikti piegādātāju nosacījumi, un sižetu temati.

Kā zināms, konflikts starp Roķi un NEPLP sākās septembra vidū, kad Ivars Āboliņš kritizēja esošo piemaksu sistēmu radio. Uzticīgiem žurnālistiem tika izmaksātas slepenas prēmijas, kas pārsniedza algas par 200-250%. Piemaksu apmērs sastādīja no 800 līdz 1800 eiro.

Radio pietuvinātie informācijas avoti pastāstīja Sputnik Latvija, ka tas, kas notiek Latvijas valsts radio, ir raksturīgs visām valsts iestādēm un ierēdņiem kopumā. Ar ne vienmēr lielām oficiālām algām viņi nekautrējas apbalvot sevi no valsts budžeta līdzekļiem. Taču satura pārdošana par naudu – tas jau ož pēc krimināla.

"Viņi tak varēja pārdoties nedraudzīgajām valstīm," — saka NEPLP.

Interesanti, ka pavisam nesen Latvijas Radio darbinieki protestēja savu mazo algu dēļ. Un kas raksturīgi, skaļāk par visiem kliedza tie, kuri bija pielaisti pie barotavas, saņemot nelikumīgas prēmijas un piemaksas.

46
Pēc temata
Latvija – informācijas kara alvas zaldātiņš
Krievu jaunieši Latvijas televīziju neskatās