Ostankino telecentrs Maskavā

Tiesa Lietuvā noraidījusi sūdzību par "RTR Planeta" retranslācijas apturēšanu

13
(atjaunots 22:39 08.05.2018)
Iepriekš televīzijas un radio apraides komisija pieņēma lēmumu piespriest sodu kompānijai Init par atteikšanos pārtraukt Krievijas telekanāla "RTR Planeta" retranslāciju.

RĪGA, 8. maijs — Sputnik. Lietuvas Augstākā administratīvā tiesa noraidīja kompānijas Init sūdzību par lēmumu apturēt Krievijas telekanāla "RTR Planeta" retranslāciju, kas, pēc kompānijas domām, ir nepamatots, vēsta Sputnik Lietuva.

"Lietuvas Augstākā administratīvā tiesa noraidīja kompānijas Init sūdzību par Televīzijas un radio apraides komisijas lēmumu no 2018. gada 14. februāra par Krievijas telekanāla "RTR Planeta" retranslācijas pagaidu pārtraukšanu kā nepamatotu un atstāja spēkā komisijas lēmumu," – teikts Lietuvas Televīzijas un radio apraides komisijas vietnē publicētajā informācijā.

Iepriekš Komisija nolēma piespriest sodu Lietuvas televīzijas pakalpojumu kompānijai Init par atteikšanos apturēt Krievijas telekanāla "RTR Planeta" retranslāciju. Kompānijas ģenerāldirektors Pauls Živatkauskis norādīja, ka sods ir netaisnīgs un kompānija apņēmusies to pārsūdzēt.

Šī gada februārī Lietuvā tika pieņemts lēmums par Zviedrijā reģistrētā telekanāla "RTR Planeta" translācijas apturēšanu uz vienu gadu. Lietuvas varasiestādes apgalvo, ka telekanāls vairākkārt pārkāpis Audiovizuālo mediju pakalpojumu (AMP) ES direktīvu un Lietuvas likumu par informācijas sniegšanu sabiedrībai. Tāpat tika liegta citu telekanāla versiju – "Rossija RTR" un Rossija RTR translācija Lietuvā.

Krievijas Valsts televīzijas un radio kompānijas (VGTRK) Starptautisko attiecību direkcijas vadītājs Pjotrs Fjodorovs norādīja, ka Lietuvas varasiestādes parasti ir neapmierinātas ar politiskajiem šoviem kanālā. Viņš uzsvēra, ka telekanālam izvirzīta prasība cenzēt pārraides, taču tādu soli mediju holdings nespers.

Baltijas valstu varasiestādes jau vairākkārt kavējušas Krievijas mediju darbu. Piemēram, no Lietuvas tika izraidīta VGTRK korespondenta Pāvela Zarubina uzņemšanas grupa. 2015. gada oktobrī Igaunijas varasiestādes aizturēja robežcaurlaides punktā Koidula VGTRK korespondenta Nikolaja Vasiļjeva uzņemšanas grupu. 2014. gada aprīlī Lietuvas ĀM noraidīja RIA Novosti korespondentes Irinas Pavlovas akreditācijas lūgumu, nepaskaidrojot iemeslus.

Telekanāla "RTR Planeta" darbību Latvijā divreiz apturēja Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome. Nacionālā apvienība ierosina jau šajā Saeimas sasaukumā spert soļus ar mērķi aizsargāt Latvijas informatīvo telpu, valdošās koalīcijas partiju sapulcē vienojoties ar Krievijas telekanālu ierobežošanas plānu Latvijas teritorijā.

Šo ierosinājumu komentēja uzņēmums Lattelecom, kurš informēja: iespējas ierobežot televīzijas apraidi ir ierobežotas, jo Krievijas telekanāli, ko plānots bloķēt, brīvi pieejami internetā.

13
Pēc temata
Mūrniece vēlas palīdzēt Latvijas iedzīvotājiem ar telekanālu izvēli
"Tas nav saistīts ar vēlēšanām": Nacionālais bloks vēlas aizliegt Krievijas telekanālus
Krievijas telekanāls neieviesīs cenzūru pēc Lietuvas prasības
Latvijas operatoriem nosūtīja brīdinājumu saistībā ar telekanāla "Rossija 24" retranslāciju